STIL DE VIAȚĂ

New-England-Beach-House-Malibu-designrulz-3

Cum să avem un stil de viață sănătos

A fi sănătos nu înseamnă doar a mânca salate sau a merge la o plimbare din când în când. Pentru un stil de viață sănătos trebuie să facem puțin mai mult efort, de la a consuma alimente sănătoase, la exerciții fizice zilnic și la o bună igienă. De asemenea trebuie să evităm obiceiurile nesănătoase precum dietele neechilibrate și lipsa somnului.

Pentru a ne îmbunătăți stilul de viață sunt necesare anumite ajustări, dar după ce le vom face, starea noastră generală de sănătate va fi mai bună.

  1. Măncare sănătoasă

Alegerea unor alimente care să nu conțină grăsimi nesănătoase, deoarece acestea duc la creșterea colesterolului, ccea ce poate duce la boli ale inimii. Aceste alimente sunt în general alimentele prăjite, cartofi prăjiți, pizza congelată, carne roșie, brânza cu grăsime, și alte alimente procesate.

Grăsimile sănătoase trebuiesc și ele consumate cu moderație. Grăsimi polisaturate si monosaturate precum și omega 3 sunt bune pentru organismul nostru.

Alegeți ulei de măsline, de soia, de cocos, pește cu conținut bogat de omega 3, precum somonul, tonul, sardinele, herring-ul, precum și nuci și semințe.

Alegeți alimente cu conținut scăzut de zahăr și evitați carbohidrații. Reduceți consumul de dulciuri, sucuri acidulate și pâine albă. Alegeți să consumați multe legume proaspete, fructe proaspete, sucuri naturale proaspăt făcute în casă, pâine integrală. Alegeți să consumați carne slabă, mazăre și tofu pentru conținutul de proteine. Orezul brun și quinoa, pastele integrale sunt și ele sănătoase. Alegeți lapte și brânză cu conținut redus de grăsime.

Merele, fructele de pădure, piersicile și nectarinele, grapefruit – sunt fructe pe care le puteți găsi cu ușurință și le puteți mânca liniștiți, știind că vă fac bine.

2. Exerciții fizice

Începeți și terminați exercițiile fizice zilnice cu întinderi. Întinderile ușoare vă vor încălzi mușchii înainte să începeți exercițiile fizice și vă vor relaxa mușchii după încheierea exercițiilor fizice.

Mergeți la sală 2 sau de 3 ori pe săptămână. Antrenață-vă între jumătate de oră și o oră, combinând exercițiile cardio cu programele de întărire a musculaturii. Experții recomandă minim 150 de minute de activitate fizică pe săptămână.

Alergați prin cartier. Alergați minim 30 de minute pe zi prin cartierul dumneavoastră.

Bucurați-vă de activitățile casnice și cele de grădinărit.

Renunțați să mergeți cu mașina în locurile care sunt aproape de casă.

3. Evitarea obiceiurilor nesănătoase

Evitați dietele cu efect yo-yo. Dacă veți pierde în greutate ca urmare a schimbării stilului de viață, va fi mai ușor să nu vă îngrășați la loc, menținând un stil de viață sănătos.

Alegeți mereu o dietă echilibrată.

Faceți exerciții cu moderație, lăsând timp corpului să se și odihnească.

Nu încercați să atingeți o greutate mult sub greutatea ideală pentru înălțimea dumneavoastră, deoarece există riscul de a vă afecta grav sănătatea.

 

Evitați tutunul și alcoolul

Odihniți-vă suficient. Un adult are nevoie între 7 și 9 ore de somn în fiecare noapte.

Copii mici au nevoie între 10 și 14 ore de somn, copii de scoală generală au nevoie între 9 și 11 ore de somn, iar adolescenții între 8 și 10 ore de somn.

Expunerea moderată la soare. O expunere prelungită la soare poate crea multe probleme de sănătate, inclusiv cancer de piele. De câte ori ieșiți la plajă, purtați cremă de protecție solară cu un factor de protecție de minim 30. Purtați ochelari de soare chiar și când soarele nu strălucește foarte tare.

4. O igienă sănătoasă

Faceți duș zilnic, astfel veți avea o piele curată și sănătoasă și nu veți miroși urât.

Spălați-vă zilnic pe dinți. Veți evita mirosul neplăcut al gurii și apariția cariilor.

Curățați-vă picioarele cu atenție pentru a evita apariția ciupercilor și a pielii sfărâmate de pe călcâie.

Purtați mereu haine curate. Schimbați-vă zilnic lenjeria de corp și șosetele.

Spălați-vă pe mâini înainte de a prepara mâncarea, după folosirea toaletei, înaintea și după tratarea unei răni, după suflarea nasului, după ce tușiți sau strănutați, înainte de fiecare masă.

Este indicat ca de fiecare dată când ne spălăm pe mâini să folosim apă călduță și săpun pentru minim 20 de secunde.

Anunțuri